Залишайтесь на зв’язку в критичній ситуації
Якщо раптом зникає мобільний зв'язок, є альтернативні способи зв'язатися з рідними або екстреними службами.
Про що слід пам’ятати:
-
використовуйте фіксовані мережі звʼязку завжди, якщо є така можливість – до речі, деякі укриття облаштовані мережею Wi-Fi;
-
за можливості відмовтесь від відео на користь текстових форматів;
-
віддавайте перевагу текстовим повідомленням перед дзвінками та відеодзвінками;
-
скоротіть всі розмови до мінімуму, адже, можливо, у цей самий час хтось намагається використати мережу, щоб викликати рятувальників або швидку;
-
встановіть обмеження трафіку в налаштуваннях застосунків, найменшу роздільну здатність в налаштуваннях відео на Youtube;
-
вимкніть режим автоматичного завантаження медіафайлів у месенджерах: Налаштування месенджера → Дані та сховище або Медіафайли → Вимкніть опцію «Фонове завантаження» / у розділі «Через мобільну мережу» вимкніть «Автозавантаження медіа»
-
якщо не працює мережа вашого оператора, скористайтесь національним роумінгом;
-
завантажте всю необхідну інформацію в памʼять смартфона або запишіть на папірці.
Окрім того, Держспецзв'язку радить:
Підписатися на канали та акаунти в соцмережах служб, які надають допомогу, в тому числі у конкретному регіоні: ДСНС, органи державної та місцевої влади тощо.
Якщо ваш мобільний телефон (смартфон) тривалий час знаходиться за межами дії мережі мобільного оператора, перш за все перевірте його справність. Якщо мобільний телефон (смартфон) справний, то це свідчить про відсутність мережі зв’язку на певній території або місцевості.
Іноді проблеми можуть бути лише з одним оператором мобільного зв’язку (пошкоджена вежа, обладнання), тому рекомендовано мати при собі SIM-карти інших операторів із активним станом рахунку.
-
Основна альтернатива мобільному зв’язку — стаціонарні телефони. Якщо в твоїй квартирі немає дротового зв'язку, уточни у сусідів про наявність апарату.
-
Зв'язок за допомогою месенджерів Viber, WhatsApp, Telegram, Signal, Messenger Facebook, Instagram (якщо вдалося підключитись до мережі Wi-Fi).
-
Екстрену службу можна викликати за допомогою будь-якого месенджеру. Інформацію про їх номери попередньо можна знайти на офіційних сайтах відомств або за номерами 101, 102, 103, 104.
-
Використати мобільний телефон як засіб радіозв’язку за прикладом рації. Для цього на мобільний телефон (смартфон) необхідно попередньо встановити спеціальні месенджери, наприклад: Voxer Walkie Talkie, Walkie Talkie, Two Way: Walkie Talkie.
За відсутності будь-якого зв’язку та доступу до мережі Internet ДСНС рекомендує із дотриманням заходів власної безпеки переміститися до найближчого об’єкту, який обладнано засобами стаціонарного телефонного зв’язку та/або радіозв’язку. Об’єктами, які обов’язково обладнано стаціонарними засобами телефонного зв’язку є будівлі органів місцевого самоврядування, відділення пошти, пожежно-рятувальні частини, відділки поліції, станції швидкої медичної допомоги, представництва інших силових відомств (Нацгвардія, СБУ, ЗСУ, Поліція охорони).
Майстер виробничого навчання Дніпровських
територіальних курсів ЦЗ та БЖД (І категорії) Деревянко О.В.